Şiddetli Topuk Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Şiddetli Topuk Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Şiddetli Topuk Ağrısı, İnsanların ayakları 26 adet kemik, 33 adet eklem ve 100 adetten fazla sayıda tendondan oluşmaktadır. Topuk, insan ayağının en büyük kemiğidir. Ayak aşırı bir şekilde kullanılır, sakatlanır veya yaralanırsa o kişi topukta şiddetli bir ağrı ile karşılaşabilir. Ağrının şiddeti, ağrının sebebine göre değişir. Bu ağrı çok hafifi bir şekilde de olabilir, o kişiye ayağını kullanamayacak hale de getirebilir. Eğer her durumda bu topuk ağrısını çekiyor iseniz tanı koymak için kesinlikle bir doktora görünmeniz gerekir.

Topuktaki şiddetli ağrının sebeplerine gelecek olursak

Topuktaki ağrının, genel olarak topukta bulunan kemiğin aşırı bir biçimde kullanımından kaynaklanabilen birçok sebebi olabilir. Ayak tabanını sert zeminlere çarpmak, aşırı kilolu olmak ve ayağa tam olmayan ayakkabıları kullanmak ayağın topuk kısmında gerilmelere ve kasılmalara sebebiyet verebilir. Bu durumda oluşan gerilmeler ve kasılmalar topuğun kemiklerinde, kaslarında ve tendonlarında rahatsızlık oluşumuna yol açabilir. Tabi ki topuk ağrısına sebebiyet veren birçok etken vardır. Bu durumlardan en yaygın olanları şunlardır:

Topuk çıkıntıları: Topuk kısmını saran, çevreleyen ve kaplayan kasların ve kemik yapılarının sürekli olarak gergin kalması durumunda topuk çıkıntıları oluşabilir. Bu durum ortaya çıktığı zaman topuğu çevreleyen bazı kemikler kırılabilir veya bazı kaslar kopabilir. Topuk çıkıntıları durumu, genel olarak sürekli koşan atletlerde ve sporcularda görülmektedir. Tabi ki obez insanlarda da sıklıkla görülebilir.

Topuk dikeni (Plantar Fasciitis): İnsan ayağında, ayak parmaklarının kökünü topuğa bağlama görevini yapan doku iltihaplanırsa topuk dikeni durumu gerçekleşir. Bu rahatsızlık da genel olarak sürekli koşan atletlerde ve sporcularda sık olarak görülür ve ayrıca ayağa küçük gelen ayakkabıları giymek de topuk dikeni rahatsızlığına yol açabilir.

Aşırı derecede içeri bükülme: Ayak topuğunun arka kısmında bulunan bağlardan ve tendonlardan oluşan dokunun gereğinden daha fazla gerilmesiyle birlikte, aşırı içe bükülme durumu meydana gelir. Bu rahatsız edici durum, sırt, bel ve dizlerde meydana gelen sakatlıklardan ötürü yürüyüş şekli değiştiği zaman kendini gösterir.

Aşil tendonu iltihaplanması (Achilles Tendinits): Ayak topuğunun arka kısmını çevrelemekle görevli olan Aşil tendonunun iltihaplanması durumudur. Bu rahatsızlık, genel olarak çok aktif hayatları olan sporcularda ve dansçılarda görülür.

Doktora ne zaman başvurmalısınız

Topuk ağrısını ilk hissetmeye başladığınız süreçte, evinizde örnek olarak topuklarınızı dinlendirerek, çözüm üretmeye çalışabilir ve ağrınızı hafifletmeyi deneyebilirsiniz. Eğer bu topuk ağrısı 1-2 hafta süreçte kendiliğinden geçmiyor ise kesinlikle bir doktora başvurmanız gerekmektedir. Bunların yanı sıra buradaki belirtiler ile karşılaşırsanız, kesinlikle hiç beklemeden bir doktora başvurmanız gerekir:
  • Yaşadığınız ağrı çok şiddetli, ciddi ve dayanılmaz ise
  • Ağrınız gün içerisinde birdenbire başlıyor ise
  • Topuğunuz içerisinde kırmızılık görünüyor ise
  • Topuk kısmında şişlik var ise
  • Topuğunuz içerisinde bulunan ağrı sizi yürütmüyorsa bir an öne doktora başvurmanız gerekir.
Ayak topuğunuz içerisinde oluşan ağrı ve rahatsızlığı azaltmak için evde yapılabilecek birkaç yöntem tavsiye edebiliriz:
  • Dinlenme, ayak topuklarınızı olabildiğince dinlendirin.
  • Buz tedavisi, gün içerisinde 10-15 dakikalık süreçlerle ayak topuklarınıza buz koyabilirsiniz.
  • Dışarıda reçetesiz satılan ağrı kesicilerden kullanabilirsiniz.
  • Rahat ayakkabı, ayağınıza tam olan ayakkabıları tercih edin.
  • Gece splinti kullanımı, siz uyurken ayağınızı esneten bir cihazdır.
  • Ayakkabı içi topukluk kullanımı.
Topuk ağrısı engelleme: Topuk ağrısına sebebiyet veren bütün durumları öncesinde engellemek mümkün değildir. Fakat yine de bazı basit yöntemlerle topuk sakatlanmasını ve ağrısını engelleyebilirsiniz.
  • Ayağınıza tam olarak uygun ayakkabıları seçmeye çalışın ve ayağınıza destek olan cihazlar kullanın.
  • Fiziksel faaliyetler için uygun tabanlı ayakkabıları kullanın.
  • Egzersiz veya spor yapmaya başlamadan önce ısınma hareketleri yapmayı unutmayın.
  • Sağlıklı, dengeli ve düzenli beslenin.
  • Yorgun olduğunuz durumlarda ve kaslarınız ağrıdığı zaman dinlenmeyi unutmayın.
  • Sağlıklı olan kiloda kalmaya çalışın.

Şiddetli Topuk Ağrısı Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni